MurdochToSueBBCForLosses


undefinedUSWEEKLY  NEWS Easy To Find Hard To Leave 
USADailyNews http://www.usatoday.com/ 
USNews.com
 http://www.usnews.com/ USWeekly.com http://www.usweekly.com/
USANews.net http://www.usanews.net/
Twitter http://twitter.com/following
  Comcast.net: News, Sports, Video, TV listings, Email and more!http://www.comcast.net/d/
www.facebook.com Facebook is a social utility that connects people with friends and others who work, study and live around them. People use Facebook to keep up with friends,
friends,http://www.facebook.com/login.php
www.myspace.com/fringeshowshavetalent for entertaining fringe video clips

Visit 
International News Limited for the best values on:  domain names-domain transfers 

INLNews 
YahooMail  HotMail   GMail   AOLMail USA MAIL 

Click Here For Your Up To Date World Live Sports Scores



INLNews  YahooMail  HotMail  GMail  AOLMail USA MAIL
MyWayMail 
  CNNWorld IsraelVideoNs INLNsNYTimes WashNs WorldMedia JapanNs AusNs World

VideoNs
 WorldFinance ChinaDaily IndiaNs USADaily BBC EuroNsABCAust 
 WANs NZNews QldNs MelbAge AdelaideNs  TasNews ABCTas DarwinNsUSA MAIL

Click here to get you daily dose of  Real  Independent USA News with Amy Goodman at Domocracy Now
 

http://www.huffingtonpost.com/

GamingHarbor, Download Games to get 1000’s of Games! http://www.gamingharbor.com/go.do?a=1805&l=4019

Welcome to Gaia | Gaia Onlinehttp://www.gaiaonline.com/ 
The Official Site of Major League Baseball: Events: 2009 All-Star Game Sprint Final Votehttp://mlb.mlb.com/mlb/events/all_star/y2009/fv/ballot.html

Make Money At Home Onlinehttp://www.howimadecash.com/a/

Read Free Manga Online at One Manga. Online manga scans reader.http://www.onemanga.com/

www.world-job-news.com http://www.world-job-news.com/finance/?t202id=89559&t202kw=lppop-1

Mozilla Firefox Start Pagehttp://www.google.com/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:o...

Inspirational Quote
"The beginning of love is to let those we love be perfectly themselves, and not to twist them to fit our own image.
Otherwise we love only the reflection of ourselves we find in them.? Thomas Merton"
Your Daily Motivation from Inspiration Line Add Inspiring Daily Quotes to YOUR Website

http://www.google.com/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:o...

ABC News Video  FOX News Video  FOXBusiness Video  CNN Video  AP Video  BBC News Video  Reuters Video  AFP Video  CNET Video
CNBC Video  Australia 7 News Video   Rocky Mountain News Elections Video  CBC.ca Video  NPR Audio  
Kevin Sites in the Hot Zone Video

Richard Bangs Adventures Video  Charlie Rose Video   Expanded Books Video  Assignment Earth Video 
ROOFTOPCOMEDY.com Video 
Guinness World Records Video  weather.com Video  AccuWeather Video  You Witness News User Video

NPR Audio BY CATEGORY Top Stories  Politics  World  Business  Sports 
 
Technology  Health & Science  Arts  U.S. 

VIEW LOCAL VIDEO KVUE-TV Austin  WJZ 13 Baltimore  WBZ Boston 
 
WCNC Charlotte  CBS 2 Chicago

CBS 11 Dallas  CBS4 Denver  13 News, WVEC Hampton Roads  11 News Houston  
CBS 2 / KCAL 9 Los Angeles

WHAS TV11 Louisville  CBS4 Miami  WCCO Minneapolis  WWL-TV, 
Channel 4 New Orleans
  CBS 2 New York

CBS 3 Philadelphia KTVK 3TV Phoenix  KDKA Pittsburgh  
KGW NewsChannel 8 Portland, Ore.  WRAL.com Raleigh

CBS 13 / CW 31 Sacramento  KENS 5 - TV San Antonio  Channel 8 San Diego 
 
CBS 5 San Francisco

KING5 Seattle  KREM.com Spokane/Coeur d'Alene  KMOV 
Channel 4 St. Louis
  FOX 11 Tucson

Video by Category
 
U.S. Business  World  Entertainment  Sports  Tech  Politics Science 
Health Environment Weather Opinion  Odd 

Video by Topic Campaign '08   Wall Street  Iraq  Gas Prices  Mideast Conflict 
 
Climate Change 

More INL News Video !Finance Sports

STUNTMAN: Jon Templeton will act as Hugh Jackman's stunt double in the film Australia. Picture: MEGAN  RAYLE
Hi there!!!!! welcome to YahooRealEstate.co.uk 
the cheapest real estate advertising on the Internet
http://yahoorealestate.co.uk/


More Great World News Links

ALL THINGS ARIANNA:

  NEWS   NBA   NHL  Tennis   Golf   NFL   Soccer  NASCAR WORLD   LOCAL FINANCE     More  Popular   Buzz  News 

Blog Web Discovery Machine In Time for Summer, Top Travel Sites  Jun 30, 2009 Posted by Geoffrey Mack

  • Arts  Business  Computers  Games  Health  Home  Kids & Teens  News  Recreation  Reference  Regional  Science  Shopping  Society  Sports  World  
  •   HottestWebNews 

     

    http://www.huffingtonpost.com/

    GamingHarbor, Download Games to get 1000’s of Games!

    http://www.gamingharbor.com/go.do?a=1805&l=4019

    Welcome to Gaia | Gaia Onlinehttp://www.gaiaonline.com/

    The Official Site of Major League Baseball: Events: 2009 All-Star Game Sprint Final Vote

    http://mlb.mlb.com/mlb/events/all_star/y2009/fv/ballot.html

    Make Money At Home Onlinehttp://www.howimadecash.com/a/

    Read Free Manga Online at One Manga. Online manga scans reader.http://www.onemanga.com/

    www.world-job-news.com http://www.world-job-news.com/finance/?t202id=89559&t202kw=lppop-1

    Mozilla Firefox Start Pagehttp://www.google.com/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:o...  

      NEWS   NBA   NHL  Tennis   Golf   NFL   Soccer  NASCAR WORLD   LOCAL FINANCE    

    More  Popular   Buzz  News 

    Blog Web Discovery Machine In Time for Summer, Top Travel Sites  Jun 30, 2009 Posted by Geoffrey Mack

    HottestWebNews
    Twitter http://twitter.com/following
    Comcast.net: News, Sports, Video, TV listings, Email and more!http://www.comcast.net/d/
    www.facebook.com
    Facebook is a social utility that connects people with friends and others who work, study and live around them. People use Facebook to keep up with friends,
    http://www.facebook.com/login.php
    www.myspace.com/fringeshowshavetalent 
    for entertaining fringe video clips
    USA WEEKLY NEWS  EASY TO FIND HARD TO LEAVE 
    Visit International News Limited for the best values on: 
    domain names-domain transfers 
    INLNews 
    YahooMail  HotMail   GMail   AOLMail USA MAIL 

    Click here to get you daily dose of  Real  Independent USA News with Amy Goodman at Domocracy Now
     

    http://www.huffingtonpost.com/

    GamingHarbor, Download Games to get 1000’s of Games!

    http://www.gamingharbor.com/go.do?a=1805&l=4019

    Welcome to Gaia | Gaia Onlinehttp://www.gaiaonline.com/

    The Official Site of Major League Baseball: Events: 2009 All-Star Game Sprint Final Vote

    http://mlb.mlb.com/mlb/events/all_star/y2009/fv/ballot.html

    Make Money At Home Onlinehttp://www.howimadecash.com/a/

    Read Free Manga Online at One Manga. Online manga scans reader.http://www.onemanga.com/

    www.world-job-news.com http://www.world-job-news.com/finance/?t202id=89559&t202kw=lppop-1

    Mozilla Firefox Start Pagehttp://www.google.com/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:o...


    Inspirational Quote
    "The beginning of love is to let those we love be perfectly themselves, and not to twist them to fit our own image. Otherwise we love only the reflection of ourselves we find in them.? Thomas Merton"

    http://www.google.com/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:o...

    Your Daily Motivation from Inspiration Line Add Inspiring Daily Quotes to YOUR Website

    Click Here For Your Up To Date World Live Sports Scores
    INLNews  YahooMail  HotMail  GMail  AOLMail USA MAILMyWayMail 
     CNNWorld IsraelVideoNs INLNsNYTimes WashNs WorldMedia JapanNs AusNs World VideoNs WorldFinance ChinaDaily IndiaNs USADaily BBC EuroNsABCAust 
    WANs NZNews QldNs MelbAge AdelaideNs 
    TasNews ABCTas DarwinNsUSA MAIL


    ABC News Video  FOX News Video  FOXBusiness Video  CNN Video  AP Video  BBC News Video  Reuters Video  AFP Video  CNET Video
    CNBC Video  Australia 7 News Video   Rocky Mountain News Elections Video  CBC.ca Video  NPR Audio  
    Kevin Sites in the Hot Zone Video
    Richard Bangs Adventures Video  Charlie Rose Video   Expanded Books Video  Assignment Earth Video 
    ROOFTOPCOMEDY.com Video 
    Guinness World Records Video  weather.com Video  AccuWeather Video  You Witness News User Video

    NPR Audio BY CATEGORY Top Stories  Politics  World  Business  Sports 
     
    Technology  Health & Science  Arts  U.S. 

    VIEW LOCAL VIDEO KVUE-TV Austin  WJZ 13 Baltimore  WBZ Boston 
     
    WCNC Charlotte  CBS 2 Chicago

    CBS 11 Dallas  CBS4 Denver  13 News, WVEC Hampton Roads  11 News Houston  
    CBS 2 / KCAL 9 Los Angeles

    WHAS TV11 Louisville  CBS4 Miami  WCCO Minneapolis  WWL-TV, 
    Channel 4 New Orleans
      CBS 2 New York

    CBS 3 Philadelphia KTVK 3TV Phoenix  KDKA Pittsburgh  
    KGW NewsChannel 8 Portland, Ore.  WRAL.com Raleigh

    CBS 13 / CW 31 Sacramento  KENS 5 - TV San Antonio  Channel 8 San Diego 
     
    CBS 5 San Francisco

    KING5 Seattle  KREM.com Spokane/Coeur d'Alene  KMOV 
    Channel 4 St. Louis
      FOX 11 Tucson

    Video by Category
     
    U.S. Business  World  Entertainment  Sports  Tech  Politics Science 
    Health Environment Weather Opinion  Odd 

    Video by Topic Campaign '08   Wall Street  Iraq  Gas Prices  Mideast Conflict 
     
    Climate Change 

    More INL News Video !Finance Sports


    STUNTMAN: Jon Templeton will act as Hugh Jackman's stunt double in the film Australia. Picture: MEGAN  RAYLE .....

    Hi There, Welcome to YahooRealetste.co.uk!!!!  

    Click here for the cheapest real etsate advertising on the Internet http://yahoorealestate.co.uk/


      NEWS   NBA   NHL  Tennis   Golf   NFL   Soccer  NASCAR WORLD   LOCAL FINANCE    

    More  Popular   Buzz  News



    Click here to view new disturbing and shocking revelations in 1993 Waco Seige in Texas See the full set of videos that exposes the truth of what happened at Waco and who in the USA Government covered up the murder of over 80 people http://www.usaweeklynews.com/WacoSeigeShockingTruth.php


    INLNews  YahooMail  HotMail  GMail  AOLMail USA MAIL
     MyWayMail  CNNWorld IsraelVideoNews INLNews 
     
    NYTimes WashNews
     WorldMedia JapanNs AusNs World VideoNews WorldFinance ChinaDaiy  IndiaNs USADaily  BBC
    EuroNews ABCAust 
    WANs NZNews  QldNews  MelbAge   AdelaideNews TasNews  ABCTas DarwinNews USA MAIL


    Click here for Urban75.com _UK mag with photos of New York, London, Chicago, Brixton, Wales, drug information, useless games, rave stories, direct action, techno, politics, protest, ..urban75 e-zine: one of the most popular e-zines on the web with bulletin boards, games, photos, protest, rave, drugs & more. This site is strictly non-profit - no banners, no tie-ins, no ads. »More...
    Top Stories Reuters AP AFP The Christian Science Monitor U.S. News & World Report AFP Features Reuters Life! NPR The Advocate Pew Daily Number Today in History Obituaries Corrections Local News Politics Reuters AP AFP Congressional Quarterly Bloomberg Politico McClatchy Newspapers Time.com Rasmussen Reports Intrade Planet Washington Blog Press Releases
    Technology Reuters APAFP NewsFactor PC World Macworld.com PC Magazine InfoWorld

    Video/Audio ABC News Video FOX News Video FOXBusiness Video CNN Video AP Video BBC News Video Reuters Video AFP Video CNBC Video Australia 7 News Video CBC.ca Video  NPR Audio Kevin Sites in the Hot Zone Video Richard Bangs Adventures Video Charlie Rose Video Expanded Books 

    AU1.US recommends you having a look at the interesting, information and entertaining online newspapers
                                                        
       undefinedUSWEEKLY  NEWS
     
    Great world news links, hard hitting news and features
    USA Weekly News Easy To Find Hard to Leave Click here for usaweeklynews.com Informative, Intertesting, Entertaining and Real News http://usaweeklynews.com/Home_Page.php   USAWeeklyNews Easy To Find and Hard To Leave

    www.INLNews.com Real Informative Entertaining News http://www.inlnews.com/


    www.au1.us For hundreds of daily world news links and headlines from every media outlet in the world see  http://au1.us/

     USAWeekendNews Easy To Find Hard To Leave

     

    www.EdinburghFringeFest.com Offical website for Edinburgh Fringe Festival Ltd the largest arts festival in the worldhttp://edinburghfringefest.com

    FringeShowsHaveTalent.com Offical website for Fringe Shows Have Talent  TV  http://www.fringeshowshavetalent.com/

    Win a holiday in a luxury absolue ocean front appartment in Queensland Gold Coast if you can guess who girl behind the camera is in this picture,

    Email answers to: fringeshowshavetalent@gamil.com  

    International News Limited Domain Pricing Per Year com* $9.99  .net* $9.99  .org* $9.99  .us* $9.99  .biz* $9.99  .ws* $9.99  .name* $9.9

     Mr Wijat Recommends International News Limited's cheap user friendly domain registration, web web building and hosting

    International News Limited's Domain Pricing Per Year com* $9.99 .net* $9.99 .org* $9.99  .us* $9.99  .biz* $9.99 .ws* $9.99 .name* $9.9
    with free 5 page web hosting and web building software for dumies video picture music up loading and much more 

    OR IF YOU WANT SOMEONE TO HELP YOU BUILD AND MAINTAIN YOUR WEBSITE contact 
    Au1.us http://au1.us/       If you want advertise on this website or other International News Limited websites or want advice on
    Web Registration - Design - Hosting - Management -Search Opimization - Development - Maintenance - Business Development - Real Estate Packages
           EMAIL Au1.US at: admin@au1.us
    Au1.us http://au1.us/
    Web Registration - Design - Hosting - Management -Search Opimization - Development - Maintenance - Business Development - Real Estate Packages
    Our vidion at AU1.US is to bring businesses of today into the futire, through development, implemenation and maintenance of dynamic quality websites that will provide a moder marketing medium for all of our clients.
    Our goal is to simultaneously provide customers with a website that reflects their organisational objectives, whilst at the same time supporting them to make the transaction to the technology marketing medium of the Internet.
    In other words we create quality websites, optimised to be ranked high in major search engines, while also providing hosting, domain registration and technical suport : the result being that our customers can receive all internet services from one company and additionally, they can receive assistance, ensuring they get the most out of their online systems.
    Furthermore, our speciality services are suitable for all organisation types: however we focus strongly on the needs of real etsate agents, as we strive to develop new online marketing tools that will guarantee increased sales potential.
    Overal our mission at Au1.US is to sastisfy all our customers by providing quality websites and marketing tools, conincided with effective help and support.


    International News Limited Domain Pricing Per Year com* $9.99 .net* $9.99 .org* $9.99  .us* $9.99  .biz* $9.99 .ws* $9.99 .name* $9.9
    with free 5 page web hosting and web building software for dumies video picture music up loading and much more 
     

    Hi!! I'm Mr Wijat! Please get your own corner of the Web today for under $10 for domain name cost with free 5 page hosting

    and web building software for dummies like me and

    make money from google adsense by placing gooogle adds on your web pages...

    then just sit back and relax while the cheques roll in..

    I have given up my day job helping a friend run his internet shop ,

    and now have more time to do what I love best..

    investigate and expose corruption, immoral, unjust and illegal behavior of thise in power... and authority, such as

    polllies, judges, magistrates, police, prosecutors, attorneys, lawyers, barristers, public trustees, prison officers, presidents, prime ministers and

    anyone else in public office that is meant to be there serving the people not serving themselves and their mates...

    some call me The Equaliser..

    I am just there it help the little guy who is being unjustly and unfairly pushed around by those in authority or with money and power

    that are not doing the right thing...don't get me wrong, I get on with most of this in authority,,

    it is just the ones that want to use their authority in an unjust, immoral and wrongful way that I have a problem with..they have to just remember...

    you can dance with a Wijat, play with a Wijat..but do not stand on a Wijat's toes....

    "Provocative, frightening, informative, humorous- Your view and knowledge of the way the legal, police, political, public trustee business circles operate in Western Australia will never be the same.. after reading these volumes...A must real for present and budding legal eagles, police, politicians, litigants in person, anyone interested in and/or studying the law or the legal system, high school students, also anyone wanting to search for the truth and/or just interested in a book that is about a unique situation where one takes on City Hall which has unlimited resources and gives them a run for it's  money - with little and very little resources to fight City Hall with. It has been described as a real David V Goliath affair, and also described by Ian Wilson, Western Australian solicitor, as one of the greatest legal debacles he has ever seen in his legal practice.  Ian Wilson tried to negotiate an amicable settlement many years ago without success. The Public Trustee and the Western Australian Government felt there were simply too powerful and untouchable to bother with negotiating in a reasonable manner. Now they are among 69 respondents, including judges, magistrate, senior police, senior prosecutors, senior politicians, well known lawyers and barristers, public trustee accountants and managers, court officers etc., being sued in The Australian Federal Court  for conspiracy to defraud the Carew-Reid Family, who are asking $100 million in damages.. Volume 2-Edition 3 is about 1,100 pages plus photos........" Australian Weekend News publishers of The Triumph of Truth (Who's Watching The Watchers?) 
    The Triumph of Truth (Who Is Watching The Watchers?) by Stephen Carew-Reid volumes one to nine, original manuscripts of the first 8 volumes stolen by Queensland Police in Australia to try and cover up the information in these volumes
    and illegally removed from the Western Australian Batye Resource Library without any court order from pressure from State Government Law Office
    http://usaweeklynews.com/TriumphOfTruth_Book.php
       http://www.usaweekendnews.com/TriumphOfTruthBookStolen.html
    Click here to check the strange justice in Australia http://usaweeklynews.com/Mickleberg_Conspiracy.php

     

    I must have upset some in powerful places when I help investigation corruption in the Australian Political, Freemason, Legal, Court, Prosecution, Police, Prison, Public Trustee, media and business world when I helped Stephen Carew-Reid with his nine volumes of The Triumph of Truth (Who's Watching The Watchers?) when the firtst eight volumes were illegally and wrongly removed destroyed from the Western Australian Batre Library after being purchased with public money, without any court action or court order and also the original manuscripts were stolen by Queensland Detectives Gregrory Stormont and Barry Zerner on behalf of the the powerful people in the Australian Political, Freemason, Legal, Court, Prosecution, Police, Prison, Public Trustee, media and business world and Queensland Government ..at the same tried tried to lock up the author Stephen Carew-Reid ina menal institution to stop him speaking out and destroy the creditabity of what was written in his books..then after I sent it my investition reports tot he Queensland Government..25 police were sacked which I thought was a great idea as this will save the Queensland Governmen $1 million a year in paying salaries to corrupt police that are committting more crimes than they are solving... and now the Queensland Government faces a $100 millin wirt for damages..unless they take the oppportnity selttle out of court with a resonable offer before the court action commences.

      See You All Soon in My Favourite USA Newspaper

    USWEEKLY  NEWS Great world news links, hard hitting news and features
    USA Weekly News Easy To Find Hard to Leave

    Click here for usaweeklynews.com Informative, Intertesting, Entertaining and Real News http://usaweeklynews.com/Home_Page.php   USAWeeklyNews Easy To Find and Hard To Leave

    .GET your own personal or business Website....owned... built and hosted.... all for under $10 a year...hard to believe but true, ha ve your own TV on your own Website just like the Madeleine McCann video International News Limited's software for dummies makes it so easy...even a dummy like Mr Wijat can built his own Website

    International News Limited Domain Pricing Per Year com* $9.99 .net* $9.99 .org* $9.99  .us* $9.99  .biz* $9.99 .ws* $9.99 .name* $9.9

    Madeleine McCann must be found!
    Please place this statement everywhere you can..all emails, websites posters, blogs, message boards etc
    undefined

    undefinedThis is what Madeline McCann is likely ot look  like now in 2009..
      Please help find Maddy the world's favourite girl          
    Missing Madeleine! Madeleine McCann was abducted from Praia Da Luz,  Portugal on 3rd May, 2007anyone with any information and/or ideas how to find Madeline please go to your nearest police station
    Click here to view the Video to help find Maddy at http://usaweeklynews.com/Home_Page.php
    undefined

    Please Help to bring this family together again with Maddy back in the family's arms...
    If you have any ideas at all how to find Maddy please contact your nearest police station.  
    Click here ot find out more about Maddy's Disapearance.. the more you know the more you may be able to help find Maddy  
                  
      
    undefined

    USWEEKLY  NEWS Great world news links, hard hitting news and features
    USA Weekly News Easy To Find Hard to Leave

    YAHOO 7 Australia  YahooUK  Urban75.com Click here to log into ClipMarks.com  http://www.facebook.com/login.php 
     Yahoo TopStories WorldNews EntertainmentNews SportsNews
    YahooUK   Bebo INLNews  YouTube   MySpace   Twitter  FaceBook.
     Comcast.net: News, Sports, Video, TV listings, Email and more!http://www.comcast.net/d/
     Click Here For Your Up To Date World Live Sports Scores
    USAWeeklyNews.com Easy To Find Hard to Leave


    Click here to view this video


    Get your own corner of the Web! Visit International News Limited now and see for yourself how easy and affordable it is to have your own personal domain name Save even more on multi-year registrations includes free 5 page web site & free easy to use software to build your website in minutes -click here for your domain name- Don't pay thousands of dollars for a web site-Get your website on the web now for under $10.
    Click here to get your own corner of the Web now... for under $10 with your own hosted web site free easy to use web building software and feee hosting...have your own websie on the webwithin 30 minutes all for under $10....! Visit International News Limited now and see for yourself how easy and affordable it is to have your own personal domain name Save even more on multi-year registrations includes free 5 page web site & free easy to use software to build your website in minutes -click here for your domain name- Don't pay thousands of dollars for a web site-Get your website on the web now for under $10.


    Click here for Urban75.com _UK mag with photos of New York, London, Chicago, Brixton, Wales, drug information, useless games, rave stories, direct action, techno, politics, protest, ..urban75 e-zine: one of the most popular e-zines on the web with bulletin boards, games, photos, protest, rave, drugs & more. This site is strictly non-profit - no banners, no tie-ins, no ads. »More...
    Top Stories Reuters AP AFP The Christian Science Monitor U.S. News & World Report AFP Features Reuters Life! NPR The Advocate Pew Daily Number Today in History Obituaries Corrections Local News  Politics Reuters AP AFP Congressional Quarterly Bloomberg Politico McClatchy Newspapers Time.com Rasmussen Reports Intrade Planet Washington Blog Press Releases
    Technology Reuters APAFP NewsFactor PC World Macworld.com PC Magazine InfoWorld

    Video/Audio ABC News Video FOX News Video FOXBusiness Video CNN Video AP Video BBC News Video Reuters Video AFP Video CNBC Video Australia 7 News Video CBC.ca Video  
    NPR Audio Kevin Sites in the Hot Zone Video Richard Bangs Adventures Video Charlie Rose Video Expanded Books 

    The Official Site of Major League Baseball: Events: 2009 All-Star Game Sprint Final Vote

    Click Here For Your Up To Date World Live Sports Scores
    USAWeeklyNews.com
    http://usaweeklynews.com/Home_Page.php

    USADailyNews
     
    http://www.usatoday.com/ 
    USNews.com
     http://www.usnews.com/ USWeekly.com http://www.usweekly.com/
    USANews.net http://www.usanews.net/



    Click Here For Your Up To Date World Live Sports Scores YAHoo Money Converter into any currency

    Click here to watch great I Player Features from the BBC  including The American Future: A History, by Simon Schama:  What is an American?

    While the 2008 presidential campaign is in full swing, Simon Schama travels through America to dig deep into the conflicts of its history to understand what is at stake right now,,,,

    International News Limited Domain Pricing Per Year
    .com* $9.99 | .net* $9.99 | .org* $9.99 | .info* $9.99 | .us* $9.99 | .biz* $9.99 | .ws* $9.75 | .name* $7.95 Save even more on multi-year registrations! Visit International News Limited for the best values on: domain names, domain transfers and more!

    Click Here For Your Up To Date World Live Sports Scores

    INLNews YahooMail HotMail GMail AOLMailUSA MAILYahooMail HotMailGMail AOLMail MyWayMail CNNWorld IsraelVideoNs INLNsNYTimes WashNs AustStockEx 
    WorldMedia JapanNs AusNs World VideoNs WorldFinance ChinaDaily IndiaNs USADaily BBC EuroNsABCAust WANs NZNews QldNs MelbAge AdelaideNs 
    TasNews ABCTas DarwinNsUSA MAIL

    USA Economist 
    also see 
    www.YahooUSANews.com and www.YahooUKNews.com 
    for world-USA-UK historical Video News for September and October 2008 

    Click here for email login for YahooRealEstate.com.au

    Visit International News Limited for the best values on:                     domain names, domain transfers and more!
    all from $9.99


    International News Limited Domain Pricing Per Year
    .com* $9.99 | .net* $9.99 | .org* $9.99 | .info* $9.99 | .us* $9.99 | .biz* $9.99 | .ws* $9.75 | .name* $7.95
    Save even more on 
    multi-year registrations!
    Visit 
    International News Limited for the best values on: domain names, domain transfers and more!
    FULL COVERAGE  News 
    Iraq  Zimbabe  Myanmar Radovan KaradzicChina  » All Full Coverage 

    ABC News Video  FOX News Video  FOXBusiness Video  CNN Video  AP Video  BBC News Video  Reuters Video  AFP Video  CNET Video
    CNBC Video  Australia 7 News Video   Rocky Mountain News Elections Video  CBC.ca Video  NPR Audio  
    Kevin Sites in the Hot Zone Video
    Richard Bangs Adventures Video  Charlie Rose Video   Expanded Books Video  Assignment Earth Video 
    ROOFTOPCOMEDY.com Video 
    Guinness World Records Video  weather.com Video  AccuWeather Video  You Witness News User Video

    NPR Audio BY CATEGORY Top Stories  Politics  World  Business  Sports  Technology  Health & Science  Arts  U.S. 

    VIEW LOCAL VIDEO KVUE-TV Austin  WJZ 13 Baltimore  WBZ Boston  WCNC Charlotte  CBS 2 Chicago

    CBS 11 Dallas  CBS4 Denver  13 News, WVEC Hampton Roads  11 News Houston  CBS 2 / KCAL 9 Los Angeles

    WHAS TV11 Louisville  CBS4 Miami  WCCO Minneapolis  WWL-TV, Channel 4 New Orleans  CBS 2 New York

    CBS 3 Philadelphia KTVK 3TV Phoenix  KDKA Pittsburgh  KGW NewsChannel 8 Portland, Ore.  WRAL.com Raleigh

    CBS 13 / CW 31 Sacramento  KENS 5 - TV San Antonio  Channel 8 San Diego  CBS 5 San Francisco

    KING5 Seattle  KREM.com Spokane/Coeur d'Alene  KMOV Channel 4 St. Louis  FOX 11 Tucson

    Video by Category
     
    U.S. Business  World  Entertainment  Sports  Tech  Politics Science Health Environment Weather Opinion  Odd 

    Video by Topic Campaign '08   Wall Street  Iraq  Gas Prices  Mideast Conflict  Climate Change 

    More INL News Video !Finance Sports

    Hi there....welcome to

    STUNTMAN: Jon Templeton will act as Hugh Jackman's stunt double in the film Australia. Picture: MEGAN BRAYLE


    YahooMail  HotMailGMail  AOLMail  MyWayMail  CNNWorld  IsraelVideoNs  INLNs  NYTimes WashNs

      AustStockEx  WorldMedia  JapanNs  AusNs  World VideoNs  WorldFinance  ChinaDaily IndiaNs  USADaily  BBC  EuroNs  ABCAust  WANs  NZNews  QldNs  

    MelbAge  AdelaideNs TasNews  ABCTas  DarwinNs USA MAIL 



    Every one is dancing at 72Point.com  getting ready for the 2010 New Year after a successful 2008 year as  the leading PR company in the United Kingdom

    Rupert Murdoch's Favorite Lie
     Microsoft Willing to Pay News Corp. To List Exclusively with Bing
    Rupert Murdoch Plans to sue the BBC £ 2 billion a year and growing loses his New Corp makes, the way thisng are going for News Corp, they either have sue the BBC and send it bankrupt through court actions or buy the BBC, so that Rupert Murdoch can start charging for online news content, because while the BBC remains in public hands and not his privatised control, the BBC will continue to provide free information, investigative, fun, interesting news, arts, music, entertainment and information...the reality for Rupert Murdoch is that the main foundation he has build up News Corp on is hard copy newspapers, with billions invested in the best pronting presses in the world, and having to destroy millions of trees everyday to continue to print is newspapers. The sad reality that Rupert Murdoch is discovering a bit to late is that hard copy newspapers do not make money, because young people do not read them, as they gey all they need and want as far as  news, arts, music, entertainment and information  from the Internet.  Even older people are reading hard copy newspapers less and less, as they become more and more familiar on how to access the extensive information on the Internet, that is there at the click of a mouse on their computer, when you start pressing surf on a Google Search page about any information in the world.

    Thus, Rupert Murdoch and his powerful News Corp has to
    (a) either destroy the BBC through legal action,

    (b) buy the BBC out altogether, which would require  News Corps to use it's unlimited media power and influence through it's newspapers and online websites and TV channels to make sure David Cameron and his Tory Party win political power from Gordon Brown and his Labour Party at the 2010 British Election, and have David Cameron and his Tory party change the rules and have the BBC dismantle altogether.
      
    (c) use News Corps unlimited media power and influence through it's newspapers and online websites and TV channels to make sure David Cameron and his Tory Party win political power from Gordon Brown and his Labour Party at the 2010 British Election, and have David Cameron and hisa Tory Party change the rules, and have the BBC dismantle altogether.

    http://www.slate.com/id/2189903/

    Rupert Murdoch's Favorite Lie 

    As long as he insists on telling it, I'll keep calling it out. By Jack Shafer Updated Thursday, April 24, 2008, at 5:17 PM ET

    Rupert Murdoch can't stop telling his favorite lie. In this week's Newsweek, he claims that he booted the BBC World Service Television from his Star satellite TV system in Asia in 1994 for financial reasons, not for its China coverage. The article also quotes from a note Murdoch sent to New York Times Publisher Arthur Sulzberger Jr. taking issue with a Times editorial that touched on the matter. "I don't know how many times I have to state that I didn't take off the BBC," Murdoch wrote.It's a lie, and the genocidal tyrant knows it. Here's how a cross section of the press reported the BBC's eviction from Star, which he bought in late 1993:Especially sensitive is the matter of the BBC World Service news channel carried by Star TV, which has broadcast reports embarrassing to the Chinese government. A … contract prohibits Star from dropping the BBC, but Murdoch is trying to negotiate a deal that would substitute documentary and educational programming for the British news service.Los Angeles Times (Feb. 13, 1994)Rupert Murdoch says the British Broadcasting Corp. could lose its spot on his Star TV satellite network unless it addresses bias charges leveled by India and China.Murdoch told reporters in New Delhi that he is inclined to replace the BBC with his own Sky TV news channel to improve the overseas image of both countries as well as to seek better ties with them."That may be a solution that we may have to come to," Murdoch said. "We have a legally binding contract with the BBC. We would hope that we can resolve most of these complications with them before taking such a drastic step as that." —Media Daily (Feb. 15, 1994)Mr Murdoch has made several trips to China since and the Chinese leadership has wasted no time publicising his efforts to placate it. A month ago Guo Baoxing, of China's Ministry of [R]adio, Film and TV, said Beijing had told Star to drop the BBC world service which is carried on one of their five channels. The BBC has offended China by producing and airing a documentary on Mao Zedong, a few minutes of which mention that he enjoyed sexual encounters with young women. The Chinese also got a bit upset when the BBC aired graphic pictures of the Tiananmen Square massacre near its anniversary. This week it was confirmed that Star is doing just what the Chinese asked. —the Sun-Herald of Sydney, Australia (March 20, 1994)Last year the outspoken mogul declared that satellite television was "an unambiguous threat to totalitarian regimes everywhere." A month or so later the Chinese government clamped down on the installation of satellite dishes. Dumping the BBC … appears to have been Mr. Murdoch's penance. Seldom has he let ideology stand in the way of profits; nor is he especially fond of the BBC. Recently he told The Economist that the BBC caused him "lots of headaches" with a number of Asian governments—especially the one in Beijing—because of its critical news coverage. —the Economist (March 26, 1994)It became increasingly clear that News Corp. regarded the BBC news service as a political liability in Star's quest to develop better relationships with a number of Asian governments, notably the Communist regime in China.—Variety (March 28, 1994) Once the BBC had been dumped, a Murdoch minion categorically denied that politics had anything to do with it, as this next clip illustrates. Satellite broadcaster STAR-TV, owned by media mogul Rupert Murdoch, denied reports that it bowed to political pressure in deciding to beam Mandarin-language movies instead of a BBC news channel into China. Gary Davey, STAR-TV chief executive, told reporters commercial considerations and a lack of capacity on the northern beam of the Asiasat-1 satellite led it to scrap BBC World Service Television. —USA Today, international edition (March 23, 1994)

    Rupert Murdoch

    Keith Rupert Murdoch, AC (US: /'ru?p?rt 'm??d??k/; born 11 March 1931) is an Australian-born American media mogul. He is the founder, a major shareholder, chairman and managing director of News Corporation (News Corp).

    Beginning with one newspaper in Adelaide, Murdoch acquired and started other publications in his native Australia before expanding News Corp into the United Kingdom, United States and Asian media markets. Although it was in Australia in the late 1950s that he first dabbled in television, he later sold these assets, and News Corp's Australian current media interests (still mainly in print) are restricted by cross-media ownership rules. Murdoch's first permanent foray into TV was in the UK, where he created Sky Television in 1989. In the 2000s he became a leading investor in satellite television, the film industry and the Internet.

    According to the 2009 Forbes 400, Murdoch is the 132nd-richest person in the world, with a net worth of $4 billion.

    Early life

    Keith Rupert Murdoch was born in Melbourne, Victoria, Australia in 1931. At the time, his father, Sir Keith, was a regional newspaper magnate based out of Melbourne and as a result, the family was quite well off.

    Rupert was groomed by his father from an early age, and went off to study at Oxford University in England[citation needed] where he apparently supported the Labour Party. At just 22, his father passed away and Rupert Murdoch returned from Oxford to take charge of the family business becoming managing director of News Limited in 1953

    Start in business

    He began to direct his attention to acquisition and expansion. He bought the Sunday Times in Perth, Western Australia and, using the tabloid techniques of his father's mentor Lord Northcliffe, made it a success.[citation needed]

    Over the next few years, Murdoch established himself in Australia as a dynamic business operator, expanding his holdings by acquiring suburban and provincial newspapers in New South Wales, Queensland, Victoria and the Northern Territory, including the Sydney afternoon tabloid, The Daily Mirror, as well as a small Sydney-based recording company, Festival Records. His acquisition of the Daily Mirror allowed him to challenge two powerful rivals in Australia's biggest city and to outmaneuver his afternoon rival in a lengthy circulation war.[citation needed]

    His first foray outside Australia involved the purchase of a controlling interest in the New Zealand daily The Dominion. In January 1964, while touring New Zealand with friends in a rented Morris Minor after sailing across the Tasman, Murdoch read of a takeover bid for the sleepy Wellington paper by the British-based Canadian newspaper magnate, Lord Thomson of Fleet. On the spur of the moment, he launched a counterbid. A four-way battle for control ensued in which the 32-year-old Murdoch outwitted his rivals. He took an active interest in the paper, at least until distracted by bigger undertakings, and remained the dominant shareholder in New Zealand's Independent Newspapers Limited - the nationwide media group that ultimately developed from his takeover of The Dominion - until 2003.

    Later in 1964, Murdoch launched The Australian, Australia's first national daily newspaper, which was based first in Canberra and later in Sydney. The Australian, a broadsheet, was intended to give Murdoch new respectability as a 'quality' newspaper publisher, as well as greater political influence. The paper had a rocky start that was marked by publishing difficulties and a rapid succession of editors who found it impossible to cope with Murdoch's persistent interference. Touted as a serious journal that was devoted to covering the affairs of the nation, the paper actually veered between tabloid sensationalism and intellectual mediocrity until Murdoch found a compliant editor who was able to tolerate his frequently unpredictable whims.

    In 1972, Murdoch acquired the Sydney morning tabloid The Daily Telegraph from Australian media mogul Sir Frank Packer, who later admitted regretting selling it to him. In that year's election, Murdoch threw his growing power behind the Australian Labor Party under the leadership of Gough Whitlam and duly saw it elected. As the Whitlam government began to lose public support following its re-election in 1974, Murdoch turned against Whitlam and supported the Governor-General's dismissal of the Prime Minister.

    During this period, Murdoch turned his attention to Britain. His business success in Australia and his fastidious policy of making prompt periodic repayments of his borrowings had placed him in good standing with the Commonwealth Bank, which provided him with finance for his biggest venture yet, the takeover of the family company that owned The News of the World, the Sunday newspaper with the biggest circulation in Britain.

    Building the Empire

    Acquisitions in Britain

    When the daily newspaper The Sun entered the market in 1969, Murdoch acquired it and turned it into a tabloid format; by 2006 it was selling three million copies per day.[3]

    Murdoch acquired The Times (and The Sunday Times), the paper Lord Northcliffe had once owned, in 1981. The distinction of owning The Times came to him through his careful cultivation of its owner, who had grown tired of losing money on it.

    During the 1980s and early 1990s, Murdoch's publications were generally supportive of the UK's Prime Minister Margaret Thatcher.[4] At the end of the Thatcher/Major era, Murdoch switched his support to the Labour Party and the party's leader Tony Blair. The closeness of his relationship with Blair and their secret meetings to discuss national policies was to become a political issue in Britain.[5] Though this has recently started to change, with The Sun publicly renouncing the ruling Labour government and seemingly lending its support toDavid Cameron's Conservative Party, Prime Minister Gordon Brown's official spokesman said in November 2009 that Brown and Murdoch "were in regular communication" and that "there is nothing unusual in the prime minister talking to Rupert Murdoch".[6]

    In 1986, Murdoch introduced electronic production processes to his newspapers in Australia, Britain and the United States. The greater degree of automation led to significant reductions in the number of employees involved in the printing process. In England, the move roused the anger of the print unions, resulting in a long and often violent dispute that played out inWapping, one of London's docklands areas, where Murdoch had installed the very latest electronic newspaper publishing facility in an old warehouse.[7] The unions had been led to assume that Murdoch intended to launch a new London evening newspaper from those premises, but he had kept secret his intention to relocate all the News titles there.[citation needed]The bitter dispute at Fortress Wapping started with the dismissal of 6000 employees who had gone on strike and resulted in street battles, demonstrations and a great deal of bad publicity for Murdoch. Many suspected that the Conservative government of Margaret Thatcher had colluded in the Wapping affair as a way of damaging the British trade union movement. Once the Wapping battle had ended, union opposition in Australia followed suit.[citation needed]

    In response to print media's decline and the increasing influence of online journalism [8] Murdoch proclaimed his support of the micropayments model for obtaining online revenue,[9]although this has largely been criticised by thinkers on the subject.[10]

    News Corporation has subsidiaries in the Bahamas, the Cayman Islands, the Channel Islands and the Virgin Islands. From 1986, News Corporation's annual tax bill averaged around seven per cent of its profits.[11]

    Moving into the United States

    Murdoch made his first acquisition in the United States in 1973, when he purchased the San Antonio Express-News. Soon afterwards, he founded Star, a supermarket tabloid, and in 1976, he purchased the New York Post. On September 4, 1985, Murdoch became a naturalized citizen in order to satisfy the legal requirement that only US citizens were permitted to own American television stations. In 1987, in Australia he bought The Herald and Weekly Times Ltd, the company that his father had once managed. By 1991, his Australian-based News Corp. had worked up huge debts, forcing Murdoch to sell many of the American magazine interests he had acquired in the mid-1980s. Much of this debt came from his British-based satellite network Sky Television, which incurred massive losses in its early years of operation. As many of his other business interests had been, Sky was heavily subsidized by the profits generated by his other holdings, but eventually he was able to convince rival satellite operator British Satellite Broadcasting to accept a merger on his terms in 1990. (The merged company, BSkyB, has dominated the British pay-TV market ever since.)

    In 1995, Murdoch's Fox Network became the object of scrutiny from the Federal Communications Commission (FCC), when it was alleged that News Ltd.'s Australian base made Murdoch's ownership of Fox illegal. However, the FCC ruled in Murdoch's favor, stating that his ownership of Fox was in the best interests of the public. In the same year, Murdoch announced a deal with MCI Communications to develop a major news website and magazine, The Weekly Standard. In the same year, News Corp. launched the Foxtel pay television network in Australia in partnership with Telstra.

    In 1996, Murdoch decided to enter the cable news market with the Fox News Channel, a 24-hour cable news station. Following its launch, the heavily-funded Fox News consistently eroded CNN's market share and eventually proclaimed itself as "the most-watched cable news channel." Ratings studies released in the fourth quarter of 2004 showed that the network was responsible for nine of the top ten programs in the "Cable News" category at that time.

    In 1999, Murdoch significantly expanded his music holdings in Australia by acquiring the controlling share in a leading Australian independent label, Michael Gudinski's Mushroom Records; he merged that with Festival Records, and the result was Festival Mushroom Records (FMR). Both Festival and FMR were managed by Murdoch's son James Murdoch for several years.

    Expansion in Asia

    In 1993, Murdoch acquired Star TV, a Hong Kong company founded by Richard Li (son of Li Ka-shing) for $1 billion (Souchou, 2000:28), and subsequently set up offices for it throughout Asia. It is one of the biggest satellite TV networks in Asia. However, the deal did not work out as Murdoch had planned, because the Chinese government placed restrictions on it that prevented it from reaching most of China. It was around this time that Murdoch met his third wife Wendi Deng.

    Recent activities

    In late 2003, Murdoch acquired a 34 per cent stake in Hughes Electronics, the operator of the largest American satellite TV system, DirecTV, fromGeneral Motors for $6 billion (USD).

    In 2004, Murdoch announced that he was moving News Corp.'s headquarters from Adelaide, Australia to the United States. Choosing a US domicile was designed to ensure that American fund managers could purchase shares in the company, since many were deciding not to buy shares in non-US companies. Some analysts believed that News Corp's Australian domicile was leading to the company being undervalued compared with its peers.

    On July 20, 2005, News Corp. bought Intermix Media Inc., which held MySpace.com and other popular social networking-themed websites for $580 million USD.[citation needed] On September 11, 2005, News Corp. announced that it would buy IGN Entertainment for $650 million (USD).[12]

    Rupert Murdoch and Ted Turner are long-standing rivals. In 1996 Murdoch launched the Fox News Channel to compete against Turner's CNN.[13]

    The subject of Murdoch's alleged anti-competitive business practices resurfaced in September 2005. Australian media proprietor Kerry Stokes, owner of the Seven Network, instituted legal action against News Corporation and the PBL organization, headed by Kerry Packer. The suit stems from the 2002 collapse of Stokes' planned cable television channel C7 Sport, which would have been a direct competitor to the other major Australian cable provider, Foxtel, in which News and PBL have major stakes.

    Stokes claims that News Corp. and PBL (along with several other media organizations) colluded to force C7 out of business by using undue influence to prevent C7 from gaining vital broadcast rights to major sporting events. In evidence given to the court on September 26, 2005, Stokes alleged that PBL executive James Packer came to his home in December 2000 and warned him that PBL and News Limited were "getting together" to prevent the AFL rights being granted to C7.

    Recently, Murdoch has bought out the Turkish TV channel, TGRT, which had been previously confiscated by the Turkish Board of Banking Regulations, TMSF. Newspapers report that Murdoch has bought TGRT in a partnership with the Turkish recording mogul Ahmet Ertegün.

    Murdoch has just won out a dispute with Italian Prime Minister Silvio Burlusconi in a media war. "A judge ruled the Italian PMs media arm was preventing News Corp's Italian unit, Sky Italia, from buying ads on its television networks."[14]

    Political activities

    Australia

    Murdoch's disconcerting experience with Thomas Playford in South Australia and his early political activities in Australia set the pattern he would repeat around the world.[15]

    Murdoch found a political ally in John McEwen, leader of the Australian Country Party, who was governing in coalition with the larger Menzies-Holt Liberal Party. From the very first issue of The Australian Murdoch began taking McEwen's side in every issue that divided the long-serving coalition partners. (The Australian, July 15, 1964, first edition, front page: “Strain in Cabinet, Liberal-CP row flares.”) It was an issue that threatened to split the coalition government and open the way for the stronger Australian Labor Party to dominate Australian politics. It was the beginning of a long campaign that served McEwen well.[16]

    McEwen repaid Murdoch's support later by helping him to buy his valuable rural property Cavan, and then arranged a clever subterfuge by which Murdoch was able to transfer a large sum of money from Australia to England in order to finalize the purchase of The News of the World without obtaining the required authority from the Australian Treasury.

    After McEwen and Menzies retired, Murdoch transferred his support to the newly elected Leader of the Australian Labor Party, Gough Whitlam, who was elected in 1972 on a social platform that included universal free health care, free education for all Australians to tertiary level, recognition of the People's Republic of China, and public ownership of Australia's oil, gas and mineral resources.

    Rupert Murdoch's flirtation with Whitlam turned out to be brief. He had already started his short-lived National Star[16] newspaper in America, and was seeking to strengthen his political contacts there.[17]

    Acquiring American Citizenship

    In 1985 Murdoch became a United States citizen to satisfy legislation that only United States citizens could own American television stations. This also resulted in Murdoch losing his Australian citizenship.[18][19]

    Asked about the Australian federal election, 2007 at News Corporation's annual general meeting in New York on October 19, 2007, its chairman Rupert Murdoch said, "I am not commenting on anything to do with Australian politics. I'm sorry. I always get into trouble when I do that." Pressed as to whether he believed Prime Minister John Howard should be re-elected, he said: "I have nothing further to say. I'm sorry. Read our editorials in the papers. It'll be the journalists who decide that – the editors."[20]

    United States

    Murdoch's publications generally have conservative leanings, in comparison with other national newspapers. During the buildup to the 2003 invasion of Iraq, all 175 Murdoch-owned newspapers worldwide editorialized in favor of the war.[21] Murdoch also served on the board of directors of the libertarian Cato Institute.

    On May 8, 2006, the Financial Times reported that Murdoch would be hosting a fundraiser for Senator Hillary Clinton's (D-New York) Senate reelection campaign.[22] Murdoch's New York Post newspaper had opposed Clinton's Senate run in 2000.[citation needed]

    In May 2007, Murdoch made a $5 billion offer to purchase Dow Jones, owner of the Wall Street Journal. At the time, the Bancroft family, which controlled 64% of the shares, firmly declined the offer, opposing Murdoch's much-used strategy of slashing employee numbers and "gutting" existing systems. Later, the Bancroft family confirmed a willingness to consider a sale – besides Murdoch, the Associated Press reported that supermarket magnate Ron Burkle and Internet entrepreneur Brad Greenspan were among the interested parties.[23] On August 1, 2007, the BBC's "News and World Report"[24] and NPR's Marketplace[25] radio programs reported that Murdoch had acquired Dow Jones; this news was received with mixed reactions.

    In a 2008 interview with Walt Mossberg, Murdoch was asked whether he had "anything to do with the New York Post's endorsement of Barack Obama in the democratic primaries." Without hesitating, Murdoch replied, "Yeah. He is a rock star. It's fantastic. I love what he is saying about education. I don't think he will win Florida... but he will win in Ohio and the election. I am anxious to meet him. I want to see if he will walk the walk."[26][27]

    United Kingdom

    In Britain, Murdoch formed a close alliance with Margaret Thatcher, and The Sun credited itself with helping John Major to win an unexpected election victory in the 1992 general election.[28] However, in the general elections of 1997, 2001 and 2005, Murdoch's papers were either neutral or supported Labour under Tony Blair. This has led some critics to argue that Murdoch simply supports the incumbent parties (or those who seem most likely to win an upcoming election) in the hope of influencing government decisions that may affect his businesses. The Labour Party under Blair had moved significantly to the Right on many economic issues prior to 1997. Murdoch identifies himself as a libertarian.[29]

    In a speech delivered in New York, Rupert Murdoch said that the UK Prime Minister Tony Blair described the BBC coverage of the Hurricane Katrina disaster as being full of hatred of America. Murdoch is a strong critic of the BBC, which he believes has a left-wing bias and is the major UK competitor to his satellite network Sky.[citations needed]

    In 1998, Rupert Murdoch failed in his attempt to buy the football powerhouse Manchester United F.C. with an offer of £625 million. It was the largest amount anyone had yet offered for a sports club. It was blocked by the United Kingdom's Competition Commission, which stated that the acquisition would have "hurt competition in the broadcast industry and the quality of British football".

    On June 28, 2006 the BBC reported that Murdoch and News Corporation were flirting with the idea of backing Conservative leader David Cameron at the next General Election.[30]However, in a later interview in July 2006, when he was asked what he thought of the Conservative leader, Murdoch replied "Not much".[31] In a 2009 blog, it was suggested that in the aftermath of the News of the World phone tapping scandal, Murdoch and News Corporation might have decided to back Cameron,[32] although there had already been a converging of interests between the two men over muting of the UK's communications regulator Ofcom.[33]

    In 2006, the UK’s Independent newspaper reported that Murdoch would offer Tony Blair a senior role in his global media company News Corp. when the UK prime minister stood down from office.[34]

    He is also accused by former Solidarity MSP Tommy Sheridan of having a personal vendetta against him and of conspiring with MI5 to produce a video of him confessing to having affairs – allegations over which Sheridan had previously sued News International and won.[35] On being arrested for perjury following the case, Sheridan claimed that the charges were "orchestrated and influenced by the powerful reach of the Murdoch empire".[36]

    Private meetings with politicians

    Murdoch has a history of hosting private meetings with influential politicians. Both parties naturally dismiss such meetings as politically insignificant; social events, informal dinners or friendly drinks. It has however been argued that such meetings are significant because of Murdoch's exceptional influence as a media oligarch, as well as his consistent interest in and involvement with politics issues.[37]

    David Cameron

    In August 2008 David Cameron accepted free flights to hold private talks and attend private parties with Murdoch on his yacht, the Rosehearty.[38] Cameron has declared in the Commons register of interests he accepted a private plane provided by Murdoch's son-in-law, public relations guru Matthew Freud; Cameron has not revealed his talks with Mr Murdoch. The gift of travel in Freud's Gulfstream IV private jet was valued at around £30,000. Other guests attending the "social events" included the then EU trade commissioner Lord Mandelson, the Russian oligarch Oleg Deripaska and co-chairman of NBC Universal Ben Silverman. The Conservative and Unionist Party, a conservative political party in the United Kingdom, are not disclosing what was discussed.[39]

    Kevin Rudd

    On April 21, 2007, future Australian prime minister Kevin Rudd dined with Rupert Murdoch in New York, following a one-hour private meeting at Murdoch's News Corporation Building.[40]The two men refused to say what they had discussed. Mr Murdoch would say only that they had discussed "a lot of things". Rudd would say only: "It was just a good chat about things. Life, the world, politics."[41]

    News Limited’s resources involvement and coverage, in Australia, on the 2009 OzCar affair controversy caused antagonism by Rudd. Rudd responded to a press conference question fromThe Australian journalist Matthew Franklin, questioning “what sort of journalistic checks were put in place” for publishing a story claiming he was corrupt without “having sighted any original document in terms of this email.” Although such newspapers Daily Telegraph, the Courier-Mail and the Adelaide Advertiser are owned by News Limited, it has been viewed that Murdoch’s personal involvement is unlikely and “the anti-Rudd push, if it is coordinated at all, is almost certainly locally driven.”[42]

    Murdoch recently said that Rudd is "...oversensitive and too sensitive for his own good..." in relation Rudd's response to criticism made of him by News Corporation's Australian newspapers.[43] Murdoch also described Rudd as "...more ambitious to lead the world than to lead Australia..." and criticised Rudd's expansionary fiscal policies as unnecessary: "We were not about to collapse...I thought we were trying to copy the rest of the world a little unnecessarily." [44]

    Barack Obama

    In early summer 2008, a "tentative truce" was brokered during a once secret meeting between Barack Obama, Rupert Murdoch and Roger Ailes (President of the Fox News Channel) at the Waldorf-Astoria hotel in New York.[45][46] Obama had initially resisted Murdoch's propositions, despite senior News Corp executives having recruited the Kennedys to act as go-betweens.[46] Obama resented Fox News's portrayal of him "as suspicious, foreign, fearsome - just short of a terrorist," while Ailes said "it might not have been this way if Obama had more willingly come on the air instead of so often giving Fox the back of his hand."[46] A "tentative truce" was agreed upon.[45]

    Personal life

    Murdoch has been married three times. In 1956 he married Patricia Booker, a former shop assistant and air hostess from Melbourne with whom he had his first child, a daughter Prudence Murdoch, who was born in 1958. They were divorced in 1967, the same year that he married Anna Torv, an Estonian-born cadet journalist working for his Sydney newspaper The Daily Telegraph. Torv's niece, also named Anna Torv, is now a voice actor and television actor on the Fox network show Fringe.

    Torv and Murdoch had three children: Elisabeth Murdoch (born in Sydney, Australia on August 22, 1968), Lachlan Murdoch (born in London, UK on September 8, 1971), and James Murdoch, (born in Wimbledon, UK on December 13, 1972). Murdoch's companies have published two novels by his then wife: Family Business (1988) and Coming to Terms (1991); both are widely regarded as vanity publications. Anna and Rupert divorced acrimoniously in June, 1999.

    Anna Murdoch received a settlement of US$1.2 billion in assets.[47] Seventeen days after the divorce, on June 25, 1999, Murdoch, then aged 68, married Chinese-born Deng Wendi (Wendi Deng in Western style). She was 30, a recent Yale School of Management graduate, and a newly appointed vice-president of STAR TV. In October 1999 Anna Murdoch also remarried, to William Mann.

    Rupert Murdoch has two children with Deng: Grace (born in New York November 19, 2001) and Chloe (born in New York July 17, 2003).

    Children

    Murdoch's eldest son Lachlan, formerly the deputy chief operating officer at the News Corporation and the publisher of the New York Post, was Murdoch's heir apparent before resigning from his executive posts at the global media company at the end of July 2005. Lachlan's departure left James, chief executive of the satellite television service British Sky Broadcasting since November 2003, as the only Murdoch son still directly involved with the company's operations, though Lachlan has agreed to remain on the News Corporation's board.

    After graduating from Vassar College and marrying classmate Elkin Kwesi Pianim (the son of Ghanaian financial and political mogul Kwame Pianim) in 1993, Murdoch's daughter Elisabeth, along with her husband, purchased a pair of NBC-affiliate television stations KSBW and KSBY in California with a $35 million loan provided by her father. By quickly re-organizing and re-selling them at a $12 million profit, in 1995 Elisabeth emerged as an unexpected rival to her brothers for the eventual leadership of the publishing dynasty's empire. But after quarrelling publicly with her assigned mentorSam Chisholm at BSkyB, she struck out on her own as a television and film producer in London, where she has enjoyed independent success in conjunction with her second husband, Matthew Freud.

    It is not known whether Murdoch will remain as News Corp's CEO indefinitely. For a while the American cable television entrepreneur John Malone was the second-largest voting shareholder in News Corporation after Murdoch himself, potentially undermining the family's control. In 2007, the company announced that it would sell certain assets and give cash to Malone's company in exchange for its stock. In 2007 Murdoch issued his older children with equal voting stock, perhaps to test their individual levels of interest and ability to run the company according to the standards he has set.

    Portrayal on television, film and in music

    Rupert Murdoch has been portrayed by Barry Humphries in the 1991 mini-series Selling Hitler, Hugh Laurie in a parody of It's a Wonderful Life in the television show A Bit of Fry & Laurie,Ben Mendelsohn in Black and White, Paul Elder in The Late Shift and by himself on The Simpsons.

    On his 1994 album Happiness?, Queen drummer Roger Taylor recorded Dear Mr Murdoch, a song critical of Murdoch and which referred to him as “The King of the Tits”

    Some have speculated that Elliot Carver, the villain in the James Bond movie Tomorrow Never Dies is a parody of Rupert Murdoch. The writer of the film, Bruce Feirstein has stated that Carver was actually a portrayal of Rupert Murdoch's arch rival, British press magnate Robert Maxwell.[48]

    Tax avoidance

    In 1999, The Economist reported that Newscorp Investments had made £11.4 billion ($20.1 billion) in profits over the previous 11 years but had not paid net corporation tax. It also reported that after an examination of the available accounts, Newscorp could normally have been expected to pay corporate tax of approximately $350 million. The article explained that in practice the corporation's complex structure, international scope and use of offshore tax havens allowed News Corporation to pay minimal taxes.[49][50]

    Compensation

    While CEO of News Corp in 2008, K. Rupert Murdoch earned a total compensation of $30,053,157, which included a base salary of $8,100,000, a cash bonus of $17,500,000, stocks granted of $4,049,988, and no options.[51]

     
     
     

    Murdoch hints he will sue BBC and Google

    By Ben Fenton, Chief Media Correspondent

    Published: November 9 2009 12:38 | Last updated: November 9 2009 12:38

     

    Rupert Murdoch indicated on Monday that News Corporation would sue the BBC over breach of copyright for “stealing” material from his newspapers round the world. Mr Murdoch, interviewed on Sky News Australia, was asked how he would be able to instigate his proposal to charge for newspaper websites such as The Times in the UK or The Australian when the BBC and ABC produced free news content on their sites. “But we are better,” said Mr Murdoch, chairman of News Corp. “And anyway, if you look at them, most of their stuff is stolen from the newspapers now, and we’ll be suing them for copyright. “They will have to spend a lot more money on a lot more reporters to cover the world when they can’t steal from newspapers.” But he added that he didn’t think it would be necessary to go to court.

    “They know the law. They will adapt.”

    There was no immediate response from the BBC.

    Mr Murdoch also indicated that he would use legal methods to prevent Google and other search engine “news aggregators” from taking his newspapers’ material. Asked how he reacted to the challenge of Google and others for newspaperssuch as his to remove their newspapers from search results, Mr Murdoch said that once they had in place the means to charge for news, “I think we will”. He also challenged the idea that Google and others could take just the headlines and opening lines from his papers’ stories, indicating that he would not tolerate even that. “[They use] a doctrine called fair use, which we believe can be challenged in the courts and will bar it altogether,” he said. But he added that News Corp papers currently benefited to some extent from the advertising around its freely available internet content so “we will take that slowly”. In a wide ranging interview, the 78-year-old media magnate also said that President Barack Obama was “going badly” at present and defended the reporting standards of his Fox News network. He also described the BBC’s conduct as “a scandal”. Asked why, Mr Murdoch said: “Everybody with a TV set [in the UK] is compelled to pay approximately £150 a year, they [the BBC] have £4.6bn revenue and will go into any commercial enterprise where they see an opening. “I think public broadcasting should be of the highest quality providing programmes and services where commercial broadcasting can’t afford to; where there is a hole. I think that’s fine. I don’t mind some taxpayer support for that.” In August, Mr Murdoch’ son James, who is chief executive of News Corp in Europe and Asia, attacked the BBC for its “chilling” overreach into the commercial sector and suggested that its huge internet organisation should be “dealt with”.

    Recent Reports

    Market research reports

    Published: Tuesday November 10, 2009

    Media mogul Rupert Murdoch threatens to sue BBC

    SYDNEY: News Corp. chie